Możemy je wykonywać niemal wszędzie.

Wiele pań posiada kłopoty z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po porodzie albo z wiekiem stają się one słabsze. Większość kobiet zazwyczaj pracuje w siedzącej pozycji, co też ma bardzo zły wpływ na stan ich mięśni. Dodatkowo brak ruchu, siedzący tryb życia pogarsza jeszcze sprawę. Na szczęście temu wszystkiemu można zaradzić. Są specjalne ćwiczenia na obniżanie narządów rodnych. Można je wykonywać prawie że gdzie tylko chcemy oraz o każdej porze dnia. Najłatwiej jest zacząć w wc podczas oddawania moczu. Możemy naprzemiennie oddawać mocz a także hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc w łóżku, siedząc czy też stojąc też można ćwiczyć mięśnie. Najlepiej zaciskać je i rozluźniać naprzemiennie w kilku seriach powtórzeń, najlepiej parę razy dziennie. Przy tego typu ćwiczeniach trzeba mieć na uwadze, aby dodatkowo nie napinać mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych. Wraz z wiekiem lub po urodzeniu dziecka panie doświadczają także przechodząc przez takie coś jak wypadanie pochwy oraz nietrzymanie moczu podczas wysiłku. Na tego typu dolegliwości pomagają ćwiczenia mięśni Kegla a oprócz tego ogólnie bardziej aktywny styl życia. W razie wątpliwości można udać się do odpowiedniego specjalisty a najlepiej lekarza ginekologa po odpowiednią poradę. Ćwiczenia zniwelują kłopoty zdrowotne a ponadto znacznie poprawią jakość naszego życia seksualnego.